Ofte stilte spørsmål

Her finner du Spørsmål og svar om Nettbutikken. Finner du ikke svaret, kan du ta kontakt med kundeservice her.
1. Bestilling

HVOR ER ORDREN MIN?

Når pakken er sendt vil du få informasjon om dette på e-post eller SMS, som du registrerte ved din bestilling. Vi leverer pakken i postkassen eller på døren eller på postkontoret/Post i Butikk.

Du vil bli varslet via SMS eller e-post når pakken er levert. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar du også en SMS eller e-post, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk.

KAN JEG ENDRE ELLER FJERNE MIN ORDRE?

Du har ikke muligheten til å endre din ordre i Nettbutikken, etter at du har bekreftet den. Derimot kan vårt kundeservice kansellere ordren eller fjerne varer, så lenge den ikke er blitt behandlet på lageret. Kontakt oss her, så hjelper vi deg.

Vi gjør vårt beste for å sende ordre så raskt som mulig. Dette betyr at vi ikke alltid kan hjelpe deg med å fjerne eller gjøre endringer, selv om du skriver til oss rett etter bestilling. Har du spørsmål kontakt oss på hei@sittbedre.no

JEG VIL OPPRETTE EN KONTO, MEN E-POSTADRESSEN ER ALLEREDE OPPTATT?

Dette er avhengig av om du allerede har en kundekonto hos oss. Klikk på “Logg inn”, og så “Glemt passord”. Der kan du så fylle ut e-postadressen du forsøkte å registrere deg med, så sender vi deg en lenke som du kan bruke til å oppdatere ditt passord.

JEG HAR GLEMT PASSORDET MITT?

Klikk på “Logg inn”, og så “Glemt passord” i Nettbutikken. Fyll dermed ut din registrerte e-post, så sender vi deg en lenke som du bruker for å skifte passord.

HVILKEN LEVERING ALTERNATIV FINNES?

Vi bruker BRING på alle våre forsendelser i Norge. 

NÅR FÅR JEG PAKKEN MIN?

Alle bestillinger blir sendt ut så raskt som mulig og leveres fra 2-6 dager. Husk at vi kun sender ut på vanlige hverdager. Helger og røde dager kan gjøre at pakken bruker lenger tid.

HVORDAN SPORER JEG PAKKEN?

Vi jobber med å få til et system som gjør det lettere for deg å spore pakken. Ta kontakt med oss på mail for mer info hei@sittbedre.no

HVORFOR ER PAKKEN FORSINKET?

Pakken din er levert i en pose på døren eller i postkassen din, avhengig av hva slags type bolig og nabolag du bor i. Sjekk derfor at adressen du har oppgitt er riktig. Noen ganger hender det dessverre at budet ikke finner frem til deg. Du vil da motta en SMS eller e-post med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk.

JEG ER IKKE HJEMME NÅR PAKKEN LEVERES

Vi leverer pakken hjem til deg i postkassen eller trygt på døren, og sender deg en SMS når pakken er levert.

2. Retur

HAR DERE MOTTATT RETUREN MIN?

Det tar 2-6 dager fra du har levert returpakken til pakken kommer til oss og vi kan starte din tilbakebetaling. Du får returbekreftelse på mail så snart pakken har kommet til vårt returlager.

KOSTER DET NOE Å GJØRE EN RETUR?

Du betaler en retur avgift på 49,-.

FÅR JEG NY FAKTURA PÅ DET NYE BELØPET HVIS JEG RETURNERER?

Ja. Klarna sender en oppdatert faktura via mail etter at vi har mottatt og behandlet returen din. Ved returer tilbakebetales ikke avgifter som for eksempel ekspresslevering og fakturaavgift. 

KAN JEG RETURNERE SALGSVARER?

Ja, selvfølgelig! Du har samme returrett for alle varene som du handler hos oss. 

HVORDAN GJØR JEG EN RETUR?

Sendt oss en mail til hei@sittbedre.no for å få en retur lapp som du kan sette på pakken.

Det tar 2-6 dager fra du har levert returpakken til pakken kommer til oss. Vi tilbakebetaler så fort vi har har mottatt din retur på vårt returlager.

  • Kortbetaling/Direktebetaling:
    Tilbakebetalingen skjer i løpet av 1-5 virkedager (etter mottatt returbekreftelse) til samme konto som ble trukket ved kjøpet.

  • Klarna faktura/Klarna delbetaling:
    Når vi har mottatt din retur vil Klarna korrigere din faktura i løpet av 1-5 virkedager (etter mottatt returbekreftelse).

  • Gavekort:
    Tilbakebetalingen skjer til samme gavekort som ble brukt ved kjøpet i løpet av 1-5 virkedager (etter mottatt returbekreftelse).

For at vi skal kunne tilbakebetale deg må din retur bli godkjent. Produktene skal returneres innen 14 dager. Produktene bør helst sendes tilbake i original stand. Ved returer tilbakebetales ikke avgifter som for eksempel fakturaavgift. 

Spørsmål rund dette kan rettes til hei@sittbedre.no

Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbruker lov. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi beskjed til Sitt Bedre innen 14 dager fra du, du eller et ombud ved deg, har mottatt den bestilte varen. Varen skal sendes i retur innen 14 dager regnet fra den datoen du gav beskjed til Sitt bedre om att du benyttet deg av din angrerett. Produktene skal sendes tilbake i like god stand som da du mottok den, i sin originalforpakning og med etiketter og lapper fremdeles festet til produktet. For mer informasjon om din angrerett, se våre allmenne vilkår som du finner her.

3. Betaling

HAR MIN ORDRE GÅTT IGJENNOM?

Du får en ordrebekreftelse til den e-postadressen du har registrert rett etter at kjøpet ditt har blitt godkjent.

KJØPET GIKK IKKE IGJENNOM, MEN DET HAR BLITT GJORT EN RESERVASJON LIKEVEL?

I sjeldne tilfeller kan det likevel skje en reservering på din bankkonto selv om det oppstod en feil ved ordretilfellet. Denne slippes i så fall igjennom i løpet av 1-5 bankdager.

NÅR FÅR JEG TILBAKEBETALINGEN FOR MIN RETUR?

Du kan se tilbakebetalingen på din konto-oversikt/saldoutskrift innen 5 bankdager regnet fra og med dagen du fikk din returbekreftelse fra oss. Tilbakebetalingen blir alltid gjort til samme betalingskort som ble brukt ved kjøpet.

Finner du ikke spørsmålet ditt ta kontakt med oss her.

KLARNA

Fakturaen skal betales etter avtalen som er opprettet med Klarna. Betalingsopplysningene for fakturaen finner du i e-posten du fikk fra Klarna da du gjennomførte kjøpet.

For mer informasjon om Klarnas vilkår klikk her.

HVORDAN FÅR JEG MIN TILBAKEBETALING NÅR JEG HAR BETALT MED KLARNA FAKTURA?

Så snart vi har mottatt og registrert din retur meddeler vi Klarna om at de skal starte en tilbakebetaling til deg eller kreditere fakturaen. 

HVORFOR GÅR IKKE MITT KJØP GJENNOM?

Hvis ditt kjøp ikke godkjennes når du velger å betale med faktura, kan det skyldes flere ting:

  • Du er under 18 år
  • Adressen du oppga er ikke din folkeregistrerte adresse
  • Du har oppgitt feil personnummer
  • Du har nådd din maksimale kredittgrense

Ønsker du mer informasjon? Kontakt gjerne Klarna.

For andre spørsmål rundt dette kontakt oss her.


Vi bruker SSL (Secure Socket Layer), som er en sikkerhetsprotokoll for sikker overføring av data over internett (og andre nettverk). SSL-protokollen oppretter en kryptert kanal mellom avsender og mottager, og krypteringen sikrer at ingen kan manipulere informasjonen som sendes mellom de to (Message Integrity). SSL-protokollen bruker digitale sertifikater for å kontrollere sender og/eller mottaker av dataoverføringen (Server Authentication).

 

KAN JEG KOMBINERE RABATTER OG GAVEKORT?

Ja, det kan du! Du kan derimot ikke kombinere rabatter med andre rabatter, eller rabatter og allerede nedsatte varer.

HVOR KAN JEG SE GYLDIGHETSDATOEN PÅ MITT GAVEKORT?

Du finner gyldighetsdatoen for ditt gavekort enten i e-posten du fikk ved e-gavekort, eller på ditt fysiske gavekort. 

HAR DERE NOEN RABATTKODER JEG KAN FÅ?

Ved å følge oss på sosiale medier som f eks. Facebook, Instagram og Snapchat så er du alltid først ute med å få rabatter. Vi anbefaler også at du melder deg på vårt nyhetsbrev i Nettbutikken, slik at du ikke går glipp av noe. 

For andre spørsmål kontakt oss her.

4. Testperson

HVA ER EN TESTPERSON?

I slutten av hver måned plukker vi ut en testperson som får teste en pute helt kostnadsfritt i 14 dager.
 

KAN JEG BLI EN TESTPERSON?

Alle kan bli en testperson. Skriv din historie ved å fylle ut påmeldingskjema, da er du med i trekningen av puten som alle andre. 

HVORDAN BLIR JEG EN TESTPERSON?

For å bli en testperson må du fylle ut skjemaet her. Meldingen sendes direkte til oss hvor vårt team går sammen i slutten av hver måned, for å velge hvem som skal få muligheten til å prøve testputen i 14 dager helt Gratis.

JEG HAR MOTTATT TESTPUTEN

Så bra! da er det bare å nyte de neste 14 dagene med puten.

SLIK BRUKER DU PUTEN

Du kan laste ned bruksanvisningen her.

HVORDAN SKAL JEG SENDE PUTEN TILBAKE?

Bruk emballasjen som fulgte med testputen om mulig. Hvis den ved et uhell ble ødelagt ved åpning kan du bruke annen emballasje som er forsvarlig ved sending.  Puten skal komme tilbake i den standen den ble sendt ut fra vårt lager.

I posen ligger en returlapp og en plastlomme, denne fester du godt på yttersiden av posen og legger i returlappen. Lever så puten inn på ditt nærmeste innleveringssted/post i butikk. Du vil få en melding fra oss når vi har mottatt testputen til vårt lager.

JEG FINNER IKKE RETURLAPPEN MIN

Ta kontakt med vårt kundesenter, så sender vi deg en ny returlapp. e-post: hei@sittbedre.no

HVORDAN SETTER JEG PÅ RETURLAPPEN?

I posten ligger en retur lapp og en plastlomme. Riv av det hvite på baksiden av plastlommen og tape den på posen. Legg så returlappen godt inn i plastlommen slik at strek koden blir synlig. Ta av den hvite smale remsen og tape godt igjen. 

EMBALLASJEN BLE ØDELAGT

Det går helt fint om du bruker en annen emballasje som er forsvarlig for sending.

JEG ØNSKER Å KJØPE PUTEN

Alle våre testpersoner får muligheten til å kjøpe puten etter de har testet den. Vedlagt i sendingen ligger en unik rabattkode som du kan bruke. Hvis denne ikke skulle ligge ved ta kontakt med vårt kundesenter så løser vi det raskt og enkelt. hei@sittbedre.no

HVORDAN RETURNERER JEG?

Når du mottar testputen følger det med en returlapp i posen. Om mulig bruk samme emballasje som fulgte med puten. Fyll ut evalueringsskjemaet, legg den i posen sammen med testputen og teip godt igjen. Returlappen taper du på posen eller legger ved i medfulgt plastlomme. Lever inn testputen til ditt nærmeste innleveringssted eller post i butikk. Vi bruker BRING på alle våre retursendinger.

VÅRT TEAM KAN HENTE 

Hvis du holder til rundt Oslo/Viken området kan i noen tilfelle en fra vårt team hente testputen. Ta kontakt med vårt kundeservice for å avtale tid hei@sittbedre.no

NÅR MÅ JEG FYLLE UT SKJEMAET

Du fyller ut skjemaet etter din 14 dagers prøveperiode.

HVORFOR MÅ JEG FYLLE UT SKJEMAET?

I  e-posten som ble sendt til deg da du ble plukket ut som testperson, aksepterte du å fylle ut evalueringsskjema etter avsluttet 14 dagers prøveperiode.

HVA BRUKES DET TIL?

Ved at du som vår testperson fyller ut et evalueringsskjema bidrar du med at vi kan forbedre oss og produktene våre. I tillegg kan vi levere hver gang til deg som testperson og andre kunder.

JEG HAR MISTET SKJEMAET

Vi løser det! Send oss en mail til hei@sittbedre.no så sender vi deg et nytt skjema.

5. Komfy puten

JEG HAR MOTTATT KOMFY PUTEN OG DEN ER IKKE HELT SOM FORVENTET

Puten er utstyrt med 100% minneskum. Denne former seg lett. Under sending kan puten endre form og derfor trenger den 1-2 dager for å få tilbake sin opprinnelige form. NB! Husk at på sommeren vil puten være mykere enn vanlig om du har den i varmen.

HVORDAN VEDLIKEHOLDES KOMFY?

Du kan laste ned bruksanvisningen her.

JEG VIL VASKE PUTEN

Puten kan vaskes for hånd. Fyll opp en balje eller badekar med lunket til kaldt vann, med en mild såpe. senk puten i vann og trykk forsiktig. Skyld puten med vann og lufttørk i romtemperatur. Ikke bruk vaskemaskin eller tørketrommel.

BRUKE PUTEN UTE?

Ja puten kan brukes ute, men er ikke vanntett. Vi jobber i skrivende stund med å designe et trekk som gjør at puten kan brukes i all slags vær.

FINNES DEN I ANDRE FARGER?

Den kommer kun i svart og blå. Vi lytter til våre kunder og ved økt etterspørsel av spesifikke farger vil vi vurdere andre farger.

HVEM KAN BRUKE PUTEN?

Alle kan bruke puten. Uansett alder, høyde og vekt. Ta kontakt for mer informasjon, hei@sittbedre.no

Fant du ikke svar på det du lurer på?

Del i sosiale medier:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Sittbedre gir deg produkter som forbedrer komforten og lindrer smerte.

Abonner på vårt nyhetbrev

Bli bedriftskunde

Motta eksklusive tilbud for din bedrift og dine ansatte

Bli Testperson

For en enklere hverdag har vi utviklet en pute som passer til alle i enhver situasjon. Våre testpersoner får muligheten til å prøve puten, for å finne ut om den holder hva den lover. I slutten av hver måned trekker vi en person som vil bli kontaktet på mail.

Sitt Bedre benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service

SALG

20% AV

Avlaster rygg, nakke, hofter og ben.

Komfy sittepute

Komfy puten er laget for å hjelpe deg gjennom dagen, på best mulig måte.